Trendy w biznesie
Pandemia i wojna od dwóch lat wpływają na nasze życie. Biznes zmaga się z wyzwaniami, a przedsiębiorcy muszą podejmować decyzje w trudnych rynkowo czasach. Jakie zmiany nastąpiły, jakie są perspektywy dla poszczególnych branż, z czym jeszcze przyjdzie się nam zmierzyć i czy jesteśmy gotowi na te nowe czasy.
Redakcja Capital24.tv po raz kolejny zaprosiła ekspertów, by podzielili się swoimi doświadczeniami i opiniami.
Czy warto być firmą etyczną ? Robert Moreń z Assay Group powiedział „Mam wrażenie, że w dobie internetu, kiedy każdy może zostawić opinię i napisać recenzję – szeroko pojęta przyzwoitość zaczęła się po prostu opłacać. Firmy zaczynają widzieć, że nie tylko jakość produktu, czy usługi mają dla klientów znaczenie, ale też sam sposób w jaki one powstały.
Wierzę, że konsumenci, zwłaszcza ci młodsi – z pokolenia Y i Z – będą wymuszali na biznesie zachowania etyczne, zgodne z zasadami CSR, czy ESG, głosując nogami, a raczej swoimi portfelami.
Firmy, które nie dostosują się i nie będą w stanie spełnić wysokich standardów, będą zwyczajnie wypadać z rynku. Dlatego w biznesie widzimy stopniowe odchodzenie od koncepcji shareholders value, w której liczył się tylko zysk dla udziałowców na rzecz stakeholders value, gdzie równie ważne są interesy wszystkich grup interesariuszy z otoczenia firmy, w tym także środowisko naturalne.”