+48 22 292 04 80 kontakt@assay.pl

Blog

Wpis opublikowany w dniu 2018-07-12

Z nami Twój start-up nabierze wiatru w skrzydła! Wsparcie start-upów

Chociaż start-up ma wiele definicji, to zazwyczaj nazywamy tak te przedsiębiorstwa, które nie mają długiej historii działalności, są innowacyjne (nierzadko start-upy związane są z branżą informatyczną i sektorem high tech), skalowalne, a ich działalność, ze względu na nowatorstwo, jest nieco bardziej ryzykowna. Start-upowcami są najczęściej młodzi ludzie, pełni pomysłów i odwagi. Nierzadko ich propozycje są wizjonerskie, jednak do ich realizacji potrzebne są niemałe środki finansowe, a także wsparcie od osób z większym doświadczeniem na rynku.
Wpis opublikowany w dniu 2018-06-15

Nasze startupy na II Międzynarodowym Forum Energetyka i Środowisko EKOZAKOPANE 2018

Za nami druga edycja jednego z najważniejszych wydarzeń dotyczących ochrony środowiska w Polsce. Między 3 a 6 czerwca w stolicy polskich Tatr poruszonych zostało wiele istotnych kwestii dotyczących m.in. elektromobilności i eko-trendów. Byliśmy jednym z głównych organizatorów spotkania i mieliśmy przyjemność zaprezentować innowacyjne rozwiązania wspieranych przez nas startupów w obszarze wykorzystywania czystej energii elektrycznej w motoryzacji.
Wpis opublikowany w dniu 2018-06-03

Due diligence, czyli jak oszacować stan biznesu

Zanim rozmowy transakcyjne zwieńczą się sukcesem dla obu stron, trzeba podjąć kilka niezbędnych działań, by tak się stało. W przypadku sprzedaży firmy, planowanej fuzji, przekazania akcji lub udziałów, przy podziale lub połączeniu spółek kapitałowych, w procesie oddłużania, wywłaszczania czy szukania zewnętrznych inwestorów strategia jest podobna. Trzeba zrobić badanie przedinwestycyjne, które pomoże określić potencjalne ryzyko, czyli due diligence.
Wpis opublikowany w dniu 2018-06-02

Optymalizacja podatkowa - dlaczego warto?

Podatki - to temat wrażliwy dla wielu przedsiębiorców. Obowiązkowe świadczenia pieniężne pobierane przez państwo nie spotykają się zazwyczaj z życzliwością osób prowadzących własny biznes. Płacenia podatków nie da się jednak uniknąć. Jak powiedział Benjamin Franklin, "Na tym świecie pewne są tylko śmierć i podatki". O ile w pierwszym wypadku na naszą korzyść działa medycyna, o tyle w drugiej sytuacji dużą pomocą okazuje się optymalizacja podatkowa.
Wpis opublikowany w dniu 2018-04-02

Błazen czy bohater - jaki jest archetyp Twojej marki?

W prowadzeniu biznesu nie ma czasu na przypadek, dlatego tak istotną kwestią jest wybór odpowiedniej strategii marketingowej firmy, której integralną część stanowi komunikacja marketingowa. To, jak rozmawiamy z potencjalnymi użytkownikami naszych produktów i usług oraz jak jesteśmy przez nich odbierani, ma niebywały wpływ na pozyskiwanie grup lojalnych klientów oraz budowanie ich przywiązania do marki.
Wpis opublikowany w dniu 2018-03-29

Jak rozpocząć swój e-biznes?

E-biznes, czyli biznes elektroniczny to nic innego jak model prowadzenia firmy oparty na rozwiązaniach teleinformatycznych, ze szczególnym naciskiem na aplikacje internetowe. Po raz pierwszy ten model został wcielony w połowie lat 90. przez koncern IBM. E-biznes często utożsamiany jest z e-commerce. Musimy pamiętać, że pierwsze pojęcie jest dużo szersze. E-commerce obejmuje wyłącznie internetową sprzedaż, natomiast e-biznesem może być m.in. e-portal informacyjny, platforma e-learningowa, czy aplikacje wspierające social media.
Wpis opublikowany w dniu 2017-09-21
Jak zaplanować kampanię marketingową

Jak zaplanować dobrą kampanię marketingową?

"Podobno najlepszą reklamę robią zadowoleni klienci" (Philip Kotler – amerykański ekonomista i profesor Katedry Marketingu Międzynarodowego). Lecz jak skutecznie pozyskać klientów, którzy najpierw będą chcieli dać się zadowolić, a potem przekażą swoją opinię dalej? Jak nie pozwolić im o sobie zapomnieć i udowadniać wciąż na nowo jakość i nieustający rozwój naszych usług? Do tego z całą pewnością przyda się dobry marketing.
Wpis opublikowany w dniu 2017-09-19
Jak napisać dobry biznesplan?

Jak napisać dobry biznesplan - praktyczny poradnik

Spontaniczność to niewątpliwie pozytywna cecha. Wprowadza dreszczyk emocji, element nieprzewidywalności i niespodzianki. O ile podczas szalonych wakacji na Bali może to być całkiem pożądane, o tyle w prowadzeniu biznesu brak dobrze przemyślanej strategii to najszybsza droga do postępujących strat, a w konsekwencji – porażki. Pierwszym krokiem, aby właściwie przygotować się do rozpoczęcia własnej firmy jest napisanie biznesplanu. Czym jest, czemu służy i przede wszystkim, od czego zacząć?
Wpis opublikowany w dniu 2017-09-18
Jaka jest Twoja polityka cenowa?

Jaka jest Twoja polityka cenowa?

Zarządzanie własnym przedsiębiorstwem zawsze powinno być oparte na skrupulatnie sporządzonym planie działania. Oprócz biznesplanu, strategii marketingowej czy analizy rynku, niezwykle istotne jest opracowanie optymalnej polityki cenowej firmy. Dlaczego to takie ważne? Ponieważ cena to jeden z decydujących czynników przy w wyborze produktu lub usługi przez Twoich klientów. Dostosowana do realiów rynku strategia cenowa oraz odpowiednia elastyczność cen produktów, odpowiadająca potrzebom klientów i wymogom gospodarczym może okazać się kluczem do sukcesu Twojej działalności.
Wpis opublikowany w dniu 2017-09-17
Jak efektywnie zarządzać ryzykiem w firmie?

Jak efektywnie zarządzać ryzykiem w firmie?

Ryzyko jest wpisane w każdy obszar ludzkiego życia. Kto nie ryzykuje, ten nie ma – głosi powiedzenie. Czy istnieje sposób, aby przewidywać i kontrolować ryzyko w biznesie? Co możesz zrobić, aby nie tracić szans, które niosą za sobą jakieś zagrożenia i jednocześnie możliwie najlepiej przygotować się na ryzyko? Odpowiedz sobie na te 3 pytania i zacznij budować swój proces zarządzania ryzykiem!
Wpis opublikowany w dniu 2017-09-12
3 kroki do Twojego start-upu!

3 kroki do Twojego start-upu!

Jeśli mamy do czynienia z młodym, dopiero wchodzącym na rynek przedsiębiorstwem, założonym przy nakładzie stosunkowo niewielkich finansów z uwzględnieniem dosyć wysokiego ryzyka - możemy mówić o start-upie. Jeżeli dodamy do tego innowacyjność pomysłu, kreatywny projekt modelu biznesowego, potencjał i mądre zarządzanie, skutkujące dynamicznym rozwojem – otrzymamy dobry, dochodowy start-up, czyli sukces. Jak to zrobić? Ścieżka rozwoju własnego start-upu nie należy do najprostszych, ale dzięki tym wskazówkom Twoje szanse na powodzenie wzrosną do maximum!
Wpis opublikowany w dniu 2017-08-24

Jak przeprowadzić skuteczne badania rynku? To musisz wiedzieć!

Planujesz otworzyć nowy biznes, masz kilka pomysłów, ale wciąż się wahasz, czy na pewno są Twoją drogą do sukcesu? Chcesz zmienić lub rozszerzyć profil działalności firmy i nie wiesz, jak ocenić ryzyko i realne możliwości powodzenia? Rzetelne badania rynku to pierwszy, zasadniczy krok do zaplanowania skutecznej strategii marketingowej. Czy można przeprowadzić je we własnym zakresie? Czym się kierować, a jakich błędów unikać?
Wpis opublikowany w dniu 2017-05-06
Emarketing czy to już konieczność?

E-marketing – czy to już konieczność?

Otworzyłeś działalność, wprowadzasz na rynek nowy produkt, a może po prostu chcesz zwiększyć swoje obroty? To moment, kiedy warto zastanowić się nad strategią marketingową. Nim jednak wybierzesz narzędzia, odpowiedz sobie na dwa zasadnicze pytania – do jakiej grupy docelowej ma dotrzeć twój przekaz oraz jak duże środki chcesz zainwestować. Na tej podstawie będziesz mógł zdecydować, jak wykorzystać budżet i jaką jego część przeznaczyć na e-marketing.
Wpis opublikowany w dniu 2017-04-11
Employer branding

Chcesz być pożądanym pracodawcą? Zainwestuj w employer branding!

Bezrobocie w Polsce osiągnęło rekordowo niski poziom – to doskonała wiadomość, ale czy dla wszystkich? Rynek pracy należy do pracownika, do czego nie byliśmy przyzwyczajeni. Pracodawcom coraz trudniej przyciągnąć wykwalifikowanych kandydatów. Jak odnaleźć się w nowych realiach? Jak sprawić, by firma została dostrzeżona przez potencjalnych pracowników? Koniec z oszczędnościami w tym zakresie, to czas inwestycji w employer branding.
Wpis opublikowany w dniu 2017-03-27

Jak prześwietlić firmę? Skorzystaj z due diligence. Jak nie kupić kota w worku, jak nie sprzedać za bezcen.

Kupując spółkę potencjalny nabywca dąży do osiągnięcia optymalnej ceny za doskonale funkcjonującą organizację. Cel finansowy jest równie ważny dla sprzedającego, szukającego inwestora. Jeden musi uwydatnić słabe strony firmy, drugi mocne. Jak to osiągnąć? Dogłębnie przeanalizować sytuację przedsiębiorstwa. A w tym celu najlepiej wykorzystać due diligence.
Wpis opublikowany w dniu 2017-03-10
Rozkręcenie biznesu firma konsultingowa

Jak mogą pomóc w rozkręceniu biznesu firmy konsultingowe?

Chociaż korzystanie z usług tego typu firm kojarzy się raczej jako domena największych korporacji, w istocie konsulting coraz częściej jest rozwiązaniem skierowanym do przedsiębiorstw dopiero rozpoczynających swoją działalność. Każdy biznes zaczyna się od doskonałego pomysłu, opracowania patentu, czy też znalezienia zyskownej niszy rynkowej. Niestety nawet najlepsze produkty i usługi zazwyczaj nie poradzą sobie bez odpowiedniego wsparcia, długofalowej strategii finansowej. Prężnie działający biznes wymaga doskonałego zarządzania. Często przekonują się o tym właściciele innowacyjnych startupów, które pomimo doskonałych perspektyw ostatecznie upadają. W jaki sposób profesjonała firma świadcząca usługi konsultingowe może pomóc w rozkręceniu biznesu?
Wpis opublikowany w dniu 2017-02-25

Jak zmienić formę prawną spółki?

Jednoosobowa działalność gospodarcza jest bardzo wygodną i stosunkowo prostą formą prowadzenia biznesu i decyduje się na nią bardzo wielu polskich przedsiębiorców. Na pewnym etapie rozwoju firmy przychodzi jednak moment, w którym taka forma prawna przestaje być opłacalna, a ponadto wiąże się ze sporym ryzykiem. Przedsiębiorca prowadzący działalność jednoosobową odpowiada za swoje zobowiązania całym swoim majątkiem, a nie jedynie majątkiem firmowym. W związku z tym, chociaż koszty prowadzenia biznesu mogą w ten sposób wzrosnąć, choćby z konieczności prowadzenia pełnej księgowości, przekształcenie w firmy w spółkę staje się nieuniknione. Podobnie jak w przypadku, gdy dwóch przedsiębiorców zamierza dokonać fuzji. Jak zatem zmienić formę prawną spółki? Czy warto skorzystać w tym przypadku z pomocy firmy świadczącej usługi konsultingowe? Możliwości jest kilka.
Wpis opublikowany w dniu 2017-02-12
Audyt finansowy - co pomoże sprawdzić

Co pomoże sprawdzić w Twojej firmie audyt finansowy?

Większości z nas audyt finansowy kojarzy się z kontrolą sprawozdania finansowego przedsiębiorstwa i weryfikacją jego treści z rzeczywistością. Oczywiście jest to jeden z celów przeprowadzania audytu, jednak doświadczeni managerowie i właściciele firm doskonale wiedzą, jak duże korzyści przedsiębiorstwu może przynieść tego rodzaju kontrola. Zwłaszcza, gdy jest ona przeprowadzana przez specjalistów spoza firmy, których cechuje świeże spojrzenie i obiektywizm wobec przyjętej strategii. Co zatem pomoże nam sprawdzić audyt finansowy?
Wpis opublikowany w dniu 2017-02-03
Badania marketingowe - ankiety

Jak tworzyć ankiety pod badania marketingowe?

Ilościowe badania marketingowe, w których pytamy o zdanie szeroką próbę osób, wyciągając następnie wnioski na całą populację potrafią powiedzieć nam bardzo wiele o zwyczajach konsumentów, postrzeganiu przez nich marek i produktów lub schematów podejmowania przez potencjalnych klientów decyzji zakupowych. Oczywiście pod warunkiem, że badanie zostanie doskonale zaplanowane, poddane głębokiej analizie, która poprowadzi nas do sporządzenia zawierającego trafne wnioski raportu. U podstaw badań marketingowych, niezależnie od przyjętej metodologii i charakteru badania zawsze stoi doskonale przygotowana ankieta. Bez tego pierwszego kroku, nasza praca pójdzie na marne. Dziś przedstawiamy kilka ważnych wskazówek związanych z tworzeniem ankiet.
Wpis opublikowany w dniu 2017-01-15
Badania marketingowe - co-można mierzyć

Co można mierzyć przy pomocy badań marketingowych?

Obecnie już nie tylko największe firmy i instytucje regularnie pytają o opinię swoich konsumentów, dokładnie monitorują sytuację na rynku pod kątem sprzedaży i dystrybucji, a także analizują skuteczność reklam i wydatki na reklamę. Badania marketingowe stały się standardem, a bez nich trudno nadążyć za konkurencją. Jakie są najważniejsze obszary, których dokładne poznanie zapewniają nam badania marketingowe?
Wpis opublikowany w dniu 2016-12-23
Pozyskiwanie partnerów biznesowych

Na co zwrócić uwagę przy pozyskiwaniu partnerów biznesowych?

Żadne przedsiębiorstwo nie funkcjonuje w próżni, a sukces biznesowy współczesnych firm opiera się na współpracy z partnerami – inwestorami, partnerami joint venture, dostawcami i wreszcie kontrahentami i klientami. Jeżeli partnerzy Twojej firmy są podmiotami wiarygodnymi, terminowo wywiązują się z podpisanych umów i kontraktów, firma podpisała korzystne umowy z zabezpieczeniem jej interesów ekonomicznych i prawnych, a kontrahenci zapewniają stałą sprzedaż oferowanych towarów i usług to już połowa sukcesu. Druga połowa leży po stronie funkcjonowania Twojej firmy. Na czym polega skuteczne pozyskiwanie partnerów biznesowych, zaliczających się do wspomnianych grup? Na co zwrócić uwagę, by zabezpieczyć własne interesy? Jak zapewnić sobie stały zysk?
Wpis opublikowany w dniu 2016-12-19
Wsparcie startupów

Na co zwrócić uwagę przy rozwijaniu start-upu?

Nieskażeni stereotypami, elastyczni, pełni optymizmu i pomysłów – tacy właśnie są młodzi przedsiębiorcy, wkraczający na nową drogę zawodową. Sukcesowi na rynku sprzyja wytrwałość i dążenie do realizacji celów. Rozwijając start-up należy nieustannie szukać nowych możliwości rozwoju, dostrzegać szanse i umieć krytycznie podejść do własnego pomysłu, a także znaleźć sposoby na wsparcie start-upu. Towarzyszący zapał, chęć natychmiastowego działania podczas rozwijaniu firmy może spowodować, że przedsiębiorcy nie poświęcają dostatecznej uwagi na odpowiednie przygotowanie.
Wpis opublikowany w dniu 2016-12-09
Grupa docelowa - strategia marketingowa

Grupa docelowa w kampanii marketingowej – na co zwrócić uwagę?

Grupa docelowa to określona grupa potencjalnych klientów, do której kierowany jest komunikat, reklama lub produkt i to właśnie z myślą o niej tworzona jest strategia marketingowa. Podstawowym sposobem definiowania grupy docelowej jest wybór osób, które spełniają określone kryteria socjodemograficzne, może to być miejsce zamieszkania, płeć, wiek, liczba dzieci, styl życia czy dochód. Jakiekolwiek działania promocyjne w internecie nie przyniosą spodziewanych efektów, jeżeli nie dowiemy się, kim są nasi odbiorcy.
Wpis opublikowany w dniu 2016-12-08
Media społecznościowe - strategia marketingowa

Rola mediów społecznościowych w strategii marketingowej

Media społecznościowe odgrywają obecnie ogromną rolę w komunikacji pomiędzy konsumentami, a marką. Stały się nieodłącznym elementem strategii marketingowej dużych marek. Nic dziwnego, przeciętny Polak spędza 73 godziny miesięcznie na poszukiwaniu interesujących go informacji w przestrzeni internetowej, a większość tego czasu poświęca social media. Klienci potrzebujący pomocy związanej z produktem bądź usługami danej firmy spodziewają się szybkiego odzewu i wyjaśnienia sprawy. Media społecznościowe okazały się w tej kwestii idealnym medium. Konsumenci oczekują, że jeden fanpage marki będzie odpowiadać na wszystkie ich potrzeby, w tym obsługę klienta i źródło informacji na temat produktów i usług.
Wpis opublikowany w dniu 2016-10-11

Jakie badania marketingowe mogą okazać się kluczowe dla Twojej firmy?

W przypadku każdej firmy kluczem do odniesienia sukcesu biznesowego jest dokładne poznanie i zrozumienie potrzeb obecnych i potencjalnych klientów, które pozwoli na sformułowanie i wdrożenie odpowiedniej strategii marketingowej i sprzedażowej. Z tego względu nie tylko wielkie korporacje, lecz również średniej wielkości przedsiębiorstwa regularnie prowadzą badania marketingowe. Koszty badań szybko się zwracają, ponieważ lepsze dopasowanie oferty do potrzeb klientów, skutkuje szybkim wzrostem sprzedaży. A możliwości w zakresie badań marketingowych są bardzo duże i każda firma, niezależnie od branży może z nich skorzystać.
Wpis opublikowany w dniu 2016-09-10
Badania rynku w biznesie

Dlaczego badania rynku w biznesie są tak ważne?

Badanie rynku jest częścią procesu badań marketingowych, polega na gromadzeniu informacji dotyczących zjawisk, czynników i tendencji rozwojowych konkretnej branży. Jednym z czynników przybliżających przedsiębiorstwo do sukcesu jest dokładne poznanie grupy docelowej, jej potrzeb i metod dotarcia. Badania rynku pozwalają na uzyskanie konkretnych informacji na temat preferencji konsumentów oraz zachowań konkurentów. Na podstawie uzyskanych danych wnioskuje się o tendencjach rozwojowych zjawisk rynkowych, co pomaga w późniejszym podejmowaniu korzystnych decyzji.