+48 22 292 04 80 kontakt@assay.pl

Blog

Wpis opublikowany w dniu 2017-09-21
Jak zaplanować kampanię marketingową

Jak zaplanować dobrą kampanię marketingową?

"Podobno najlepszą reklamę robią zadowoleni klienci" (Philip Kotler – amerykański ekonomista i profesor Katedry Marketingu Międzynarodowego). Lecz jak skutecznie pozyskać klientów, którzy najpierw będą chcieli dać się zadowolić, a potem przekażą swoją opinię dalej? Jak nie pozwolić im o sobie zapomnieć i udowadniać wciąż na nowo jakość i nieustający rozwój naszych usług? Do tego z całą pewnością przyda się dobry marketing. O tworzeniu kampanii marketingowych, s...
Wpis opublikowany w dniu 2017-09-19
Jak napisać dobry biznesplan?

Jak napisać dobry biznesplan - praktyczny poradnik

Spontaniczność to niewątpliwie pozytywna cecha. Wprowadza dreszczyk emocji, element nieprzewidywalności i niespodzianki. O ile podczas szalonych wakacji na Bali może to być całkiem pożądane, o tyle w prowadzeniu biznesu brak dobrze przemyślanej strategii to najszybsza droga do postępujących strat, a w konsekwencji – porażki. Pierwszym krokiem, aby właściwie przygotować się do rozpoczęcia własnej firmy jest napisanie biznesplanu. Czym jest, czemu służy i przede wszystkim, o...
Wpis opublikowany w dniu 2017-09-18
Jaka jest Twoja polityka cenowa?

Jaka jest Twoja polityka cenowa?

Zarządzanie własnym przedsiębiorstwem zawsze powinno być oparte na skrupulatnie sporządzonym planie działania. Oprócz biznesplanu, strategii marketingowej czy analizy rynku, niezwykle istotne jest opracowanie optymalnej polityki cenowej firmy. Dlaczego to takie ważne? Ponieważ cena to jeden z decydujących czynników przy w wyborze produktu lub usługi przez Twoich klientów. Dostosowana do realiów rynku strategia cenowa oraz odpowiednia elastyczność cen produktów, odpowiadająca po...
Wpis opublikowany w dniu 2017-09-17
Jak efektywnie zarządzać ryzykiem w firmie?

Jak efektywnie zarządzać ryzykiem w firmie?

Ryzyko jest wpisane w każdy obszar ludzkiego życia. Kto nie ryzykuje, ten nie ma – głosi powiedzenie. Czy istnieje sposób, aby przewidywać i kontrolować ryzyko w biznesie? Co możesz zrobić, aby nie tracić szans, które niosą za sobą jakieś zagrożenia i jednocześnie możliwie najlepiej przygotować się na ryzyko? Odpowiedz sobie na te 3 pytania i zacznij budować swój proces zarządzania ryzykiem! 1. Co może stanowić ryzyko dla Twojego biznesu? Identyfikacja zagrożeń to ...
Wpis opublikowany w dniu 2017-09-14
Optymalizacja kosztów w Twojej firmie

Sprawdź, czy znasz te 3 sposoby na optymalizację kosztów w Twojej firmie!

Optymalizacja kosztów w firmie proces niezwykle złożony, wymagający doświadczenia, wysokiego poziomu znajomości biznesu oraz precyzyjnej analizy sytuacji. Ustabilizowanie i poprawa finansów firmy powinna dotyczyć wielu obszarów działalności i jednocześnie nie naruszać pozycji rynkowej firmy, nie obniżać jakości usług i nie wpływać negatywnie na pracowników. Optymalizacji kosztowej nie powinno utożsamiać się z pojęciem prostej i krótkoterminowej redukcji kosztów. Podc...
Wpis opublikowany w dniu 2017-09-14
Sprzedaż spółki - jak przygotować się do transakcji?

Sprzedaż spółki – jak przygotować się do transakcji?

Jeśli prowadzenie swojej firmy przestało przynosić Ci zysk lub satysfakcję, na swoim zawodowym horyzoncie dostrzegłeś inne, bardziej atrakcyjne możliwości lub po prostu z innego powodu zaczynasz zastanawiać się nad sprzedażą spółki, przeczytaj, z czym wiąże się taka decyzja i jak najlepiej przygotować się do transakcji. Pierwsze kroki i kontakt z inwestorem Sprzedaż spółki to proces złożony i pracochłonny. Udana sprzedaż firmy w dużej mierze zależy od dobrego przy...
Wpis opublikowany w dniu 2017-09-12
3 kroki do Twojego start-upu!

3 kroki do Twojego start-upu!

Jeśli mamy do czynienia z młodym, dopiero wchodzącym na rynek przedsiębiorstwem, założonym przy nakładzie stosunkowo niewielkich finansów z uwzględnieniem dosyć wysokiego ryzyka – możemy mówić o start-upie. Jeżeli dodamy do tego innowacyjność pomysłu, kreatywny projekt modelu biznesowego, potencjał i mądre zarządzanie, skutkujące dynamicznym rozwojem – otrzymamy dobry, dochodowy start-up, czyli sukces. Jak to zrobić? Ścieżka rozwoju własnego start-upu nie należy do ...
Wpis opublikowany w dniu 2017-08-24
Jak przeprowadzić skuteczne badanie rynku?

Jak przeprowadzić skuteczne badania rynku? To musisz wiedzieć!

Planujesz otworzyć nowy biznes, masz kilka pomysłów, ale wciąż się wahasz, czy na pewno są Twoją drogą do sukcesu? Chcesz zmienić lub rozszerzyć profil działalności firmy i nie wiesz, jak ocenić ryzyko i realne możliwości powodzenia? Rzetelne badania rynku to pierwszy, zasadniczy krok do zaplanowania skutecznej strategii marketingowej. Czy można przeprowadzić je we własnym zakresie? Czym się kierować, a jakich błędów unikać? Co możesz zrobić sam? Jeśli dopiero z...
Wpis opublikowany w dniu 2017-05-18
Pomoc publiczna dla przedsiębiorców

Pomoc publiczna dla przedsiębiorców – na jakie wsparcie możesz liczyć?

Masz problem z utrzymaniem płynności finansowej swojej firmy, a może brak ci środków niezbędnych na rozwój i restrukturyzację? Niewykluczone, że możesz ubiegać się o pomoc publiczną lub de minimis. Komu przysługuje takie wsparcie? Jakie warunki należy spełnić, by je otrzymać? Pomoc publiczna to każdy rodzaj wsparcia przyznawany przedsiębiorcom przez państwo. Według prawa wolnego rynku jest złem. Mechanizmy rynkowe w sposób naturalny wypychają słabszych, pozwalają na...
Wpis opublikowany w dniu 2017-05-06
Emarketing czy to już konieczność?

E-marketing – czy to już konieczność?

Otworzyłeś działalność, wprowadzasz na rynek nowy produkt, a może po prostu chcesz zwiększyć swoje obroty? To moment, kiedy warto zastanowić się nad strategią marketingową. Nim jednak wybierzesz narzędzia, odpowiedz sobie na dwa zasadnicze pytania – do jakiej grupy docelowej ma dotrzeć twój przekaz oraz jak duże środki chcesz zainwestować. Na tej podstawie będziesz mógł zdecydować, jak wykorzystać budżet i jaką jego część przeznaczyć na e-marketing....
Wpis opublikowany w dniu 2017-04-20
Wynajem dułgoterminowy - alternatywa dla leasingu

Wynajem długoterminowy – alternatywa dla leasingu

Każdy przedsiębiorca staje przed wyborem, jaką formę finansowania floty samochodów wybrać. Możliwości jest kilka. Można je zakupić za gotówkę, na co decyduje się niewielu, czy skorzystać z kredytowania. Największym powodzeniem cieszy się leasing, który jednak od kilku lat ma w Polsce nie byle jaką konkurencję – wynajem długoterminowy. W krajach zachodnich z tego rozwiązania korzysta już 70-80 proc. firm. Dlaczego więc w Polsce jeszcze do niedawna rzadko brano je pod u...
Wpis opublikowany w dniu 2017-04-11
Employer branding

Chcesz być pożądanym pracodawcą? Zainwestuj w employer branding!

Bezrobocie w Polsce osiągnęło rekordowo niski poziom – to doskonała wiadomość, ale czy dla wszystkich? Rynek pracy należy do pracownika, do czego nie byliśmy przyzwyczajeni. Pracodawcom coraz trudniej przyciągnąć wykwalifikowanych kandydatów. Jak odnaleźć się w nowych realiach? Jak sprawić, by firma została dostrzeżona przez potencjalnych pracowników? Koniec z oszczędnościami w tym zakresie, to czas inwestycji w employer branding....
Wpis opublikowany w dniu 2017-03-27
Jak przeswietlić firmę z due dilidence?

Jak prześwietlić firmę? Skorzystaj z due diligence. Jak nie kupić kota w worku, jak nie sprzedać za bezcen.

Kupując spółkę potencjalny nabywca dąży do osiągnięcia optymalnej ceny za doskonale funkcjonującą organizację. Cel finansowy jest równie ważny dla sprzedającego, szukającego inwestora. Jeden musi uwydatnić słabe strony firmy, drugi mocne. Jak to osiągnąć? Dogłębnie przeanalizować sytuację przedsiębiorstwa. A w tym celu najlepiej wykorzystać due diligence. To rozbudowane badanie kondycji firmy zazwyczaj zlecane jest przez potencjalnego nabywcę. Dzięki due diligence ...
Wpis opublikowany w dniu 2017-03-10
Rozkręcenie biznesu firma konsultingowa

Jak mogą pomóc w rozkręceniu biznesu firmy konsultingowe?

Chociaż korzystanie z usług tego typu firm kojarzy się raczej jako domena największych korporacji, w istocie konsulting coraz częściej jest rozwiązaniem skierowanym do przedsiębiorstw dopiero rozpoczynających swoją działalność. Każdy biznes zaczyna się od doskonałego pomysłu, opracowania patentu, czy też znalezienia zyskownej niszy rynkowej. Niestety nawet najlepsze produkty i usługi zazwyczaj nie poradzą sobie bez odpowiedniego wsparcia, długofalowej strategii finansowej. P...
Wpis opublikowany w dniu 2017-02-25
Jak zmienić formę prawną spółki

Jak zmienić formę prawną spółki?

Jednoosobowa działalność gospodarcza jest bardzo wygodną i stosunkowo prostą formą prowadzenia biznesu i decyduje się na nią bardzo wielu polskich przedsiębiorców. Na pewnym etapie rozwoju firmy przychodzi jednak moment, w którym taka forma prawna przestaje być opłacalna, a ponadto wiąże się ze sporym ryzykiem. Przedsiębiorca prowadzący działalność jednoosobową odpowiada za swoje zobowiązania całym swoim majątkiem, a nie jedynie majątkiem firmowym. W związku z tym, cho...
Wpis opublikowany w dniu 2017-02-12
Audyt finansowy - co pomoże sprawdzić

Co pomoże sprawdzić w Twojej firmie audyt finansowy?

Większości z nas audyt finansowy kojarzy się z kontrolą sprawozdania finansowego przedsiębiorstwa i weryfikacją jego treści z rzeczywistością. Oczywiście jest to jeden z celów przeprowadzania audytu, jednak doświadczeni managerowie i właściciele firm doskonale wiedzą, jak duże korzyści przedsiębiorstwu może przynieść tego rodzaju kontrola. Zwłaszcza, gdy jest ona przeprowadzana przez specjalistów spoza firmy, których cechuje świeże spojrzenie i obiektywizm wobec przyję...
Wpis opublikowany w dniu 2017-02-03
Badania marketingowe - ankiety

Jak tworzyć ankiety pod badania marketingowe?

Ilościowe badania marketingowe, w których pytamy o zdanie szeroką próbę osób, wyciągając następnie wnioski na całą populację potrafią powiedzieć nam bardzo wiele o zwyczajach konsumentów, postrzeganiu przez nich marek i produktów lub schematów podejmowania przez potencjalnych klientów decyzji zakupowych. Oczywiście pod warunkiem, że badanie zostanie doskonale zaplanowane, poddane głębokiej analizie, która poprowadzi nas do sporządzenia zawierającego trafne wnioski raport...
Wpis opublikowany w dniu 2017-01-15
Badania marketingowe - co-można mierzyć

Co można mierzyć przy pomocy badań marketingowych?

Obecnie już nie tylko największe firmy i instytucje regularnie pytają o opinię swoich konsumentów, dokładnie monitorują sytuację na rynku pod kątem sprzedaży i dystrybucji, a także analizują skuteczność reklam i wydatki na reklamę. Badania marketingowe stały się standardem, a bez nich trudno nadążyć za konkurencją. Jakie są najważniejsze obszary, których dokładne poznanie zapewniają nam badania marketingowe?...
Wpis opublikowany w dniu 2016-12-23
Pozyskiwanie partnerów biznesowych

Na co zwrócić uwagę przy pozyskiwaniu partnerów biznesowych?

Żadne przedsiębiorstwo nie funkcjonuje w próżni, a sukces biznesowy współczesnych firm opiera się na współpracy z partnerami – inwestorami, partnerami joint venture, dostawcami i wreszcie kontrahentami i klientami. Jeżeli partnerzy Twojej firmy są podmiotami wiarygodnymi, terminowo wywiązują się z podpisanych umów i kontraktów, firma podpisała korzystne umowy z zabezpieczeniem jej interesów ekonomicznych i prawnych, a kontrahenci zapewniają stałą sprzedaż oferowanych towa...
Wpis opublikowany w dniu 2016-12-18
Media społecznościowe - strategia marketingowa

Rola mediów społecznościowych w strategii marketingowej

Media społecznościowe odgrywają obecnie ogromną rolę w komunikacji pomiędzy konsumentami, a marką. Stały się nieodłącznym elementem strategii marketingowej dużych marek. Nic dziwnego, przeciętny Polak spędza 73 godziny miesięcznie na poszukiwaniu interesujących go informacji w przestrzeni internetowej, a większość tego czasu poświęca social media. Klienci potrzebujący pomocy związanej z produktem bądź usługami danej firmy spodziewają się szybkiego odzewu i wyjaśnieni...
Wpis opublikowany w dniu 2016-12-10
Wsparcie startupów

Na co zwrócić uwagę przy rozwijaniu start-upu?

Nieskażeni stereotypami, elastyczni, pełni optymizmu i pomysłów – tacy właśnie są młodzi przedsiębiorcy, wkraczający na nową drogę zawodową. Sukcesowi na rynku sprzyja wytrwałość i dążenie do realizacji celów. Rozwijając start-up należy nieustannie szukać nowych możliwości rozwoju, dostrzegać szanse i umieć krytycznie podejść do własnego pomysłu, a także znaleźć sposoby na wsparcie start-upu. Towarzyszący zapał, chęć natychmiastowego działania podczas rozw...
Wpis opublikowany w dniu 2016-11-09
Grupa docelowa - strategia marketingowa

Grupa docelowa w kampanii marketingowej – na co zwrócić uwagę?

Grupa docelowa to określona grupa potencjalnych klientów, do której kierowany jest komunikat, reklama lub produkt i to właśnie z myślą o niej tworzona jest strategia marketingowa. Podstawowym sposobem definiowania grupy docelowej jest wybór osób, które spełniają określone kryteria socjodemograficzne, może to być miejsce zamieszkania, płeć, wiek, liczba dzieci, styl życia czy dochód. Jakiekolwiek działania promocyjne w internecie nie przyniosą spodziewanych efektów, jeżeli ...
Wpis opublikowany w dniu 2016-10-11
Badania marketingowe dla Twojej firmy

Jakie badania marketingowe mogą okazać się kluczowe dla Twojej firmy?

W przypadku każdej firmy kluczem do odniesienia sukcesu biznesowego jest dokładne poznanie i zrozumienie potrzeb obecnych i potencjalnych klientów, które pozwoli na sformułowanie i wdrożenie odpowiedniej strategii marketingowej i sprzedażowej. Z tego względu nie tylko wielkie korporacje, lecz również średniej wielkości przedsiębiorstwa regularnie prowadzą badania marketingowe. Koszty badań szybko się zwracają, ponieważ lepsze dopasowanie oferty do potrzeb klientów, skutkuje sz...
Wpis opublikowany w dniu 2016-09-10
Badania rynku w biznesie

Dlaczego badania rynku w biznesie są tak ważne?

Badanie rynku jest częścią procesu badań marketingowych, polega na gromadzeniu informacji dotyczących zjawisk, czynników i tendencji rozwojowych konkretnej branży. Jednym z czynników przybliżających przedsiębiorstwo do sukcesu jest dokładne poznanie grupy docelowej, jej potrzeb i metod dotarcia. Badania rynku pozwalają na uzyskanie konkretnych informacji na temat preferencji konsumentów oraz zachowań konkurentów. Na podstawie uzyskanych danych wnioskuje się o tendencjach rozwojo...