dictionary-emptydownloadfacebookinstagramlinkedinmessage-errormessage-successpersonpointerpress-emptytimetwitter
 

Rachunek w knajpie płacą online

Polacy opracowali aplikację, która służy do bezkontaktowego rozliczania zamówień w kawiarniach czy restauracjach. To nie tylko bezpieczne rozwiązanie w dobie pandemii, ale znacznie szybsze – obsługa stolika skraca się nawet o 15 minut.

Wrocławski startup RestBill chce zrewolucjonizować rynek gastronomiczny nad Wisłą. Jego apka o tej samej nazwie już działa w pierwszych lokalach (w restauracjach Setka Warszawa i Setka Wrocław), a plany ekspansji są bardzo ambitne – celem są największe miasta w Polsce. W spółce trwają obecnie prace nad integracją nowatorskiego rozwiązania z dostawcami POS, co znacząco przyspieszy wdrożenia. – W maju przyszłego roku RestBill ma być już obecny w co najmniej kilkudziesięciu restauracjach, a na koniec 2023 r. ich liczba osiągnie 1000 – zapowiadają twórcy aplikacji.

Startup jest obecnie w trakcie pozyskiwania drugiej rundy finansowania w wysokości ponad 2,4 mln zł. Ale już planowana jest kolejna runda inwestycyjna.

– Terminal do płatności, inny system do obsługiwania zamówień, jeszcze inny do zarządzania pracą obsługi. Przeciętny lokal gastronomiczny dysponuje wieloma różnymi narzędziami. My połączyliśmy je w jedno – mówi Marek Wasik, założyciel i prezes RestBill. (…)

System do bezkontaktowego regulowania zamówień w restauracjach czy kawiarniach już przykuł uwagę inwestorów. Pierwsza tego rodzaju aplikacja w Polsce znalazła się na celowniku Grupy Assay. – Za granicą konkurencyjne rozwiązania o podobnych walorach zgarniają nawet dziesiątki milionów euro w kolejnych rundach pozyskiwania funduszy. Właśnie w takich rozwiązaniach leży przyszłość gastronomii – podkreśla Łukasz Blichewicz, prezes grupy.