dictionary-emptydownloadfacebookinstagramlinkedinmessage-errormessage-successpersonpointerpress-emptytimetwitter
 

Pikoteka rozbudowuje wirtualną galerię sztuki

Dzieła sztuki to dobra inwestycja – uważa 18% Polaków. Dzięki Pikotece można kupić obraz obiecującego artysty bez wychodzenia z domu. Spółka sięga po kolejne miliony, by łatwiej docierać do odbiorców.

– Polacy lubią inwestować w to, co “namacalne” – nieruchomości, metale szlachetne, czy właśnie dzieła sztuki. W przypadku mieszkań wyzwaniem są jednak ogromne kwoty potrzebne do dokonania inwestycji lub kwestia posiadania wysokiej zdolności kredytowej. Ponadto, po niedawnych podwyżkach stóp procentowych, atrakcyjność inwestowania w nieruchomości zdecydowanie maleje. Tymczasem na wyciągnięcie ręki dostępna jest inna forma lokowania kapitału – dzieła sztuki. W internetowych galeriach takich jak Pikoteka ceny dzieł, które mogą stanowić długoterminową inwestycję, zaczynają się od kilkuset złotych – mówi Łukasz Blichewicz, Prezes Zarządu Grupy Assay, która zainwestowała w Pikotekę.

– Pikoteka to galeria sztuki XXI wieku. Naszym celem jest prezentacja innowacyjnego podejścia do sztuki w dobrej cenie. Zbudowaliśmy nowoczesną platformę sprzedażową online. W jej ramach oferujemy dzieła najciekawszych młodych twórców, współpracując z nimi długofalowo na partnerskich zasadach. Nad oceną wartości artystycznej i inwestycyjnej czuwają specjaliści ds. pozyskiwania dzieł, dysponujący doświadczeniem w handlu oraz wiedzą historyczno-artystyczną – wyjaśnia Robert Kaczmarski, założyciel Pikoteki, internetowej galerii sztuki wspieranej przez Grupę Assay.

W ofercie Pikoteki znajduje się obecnie około 2,5 tys. dzieł sztuki i ponad 30 tys. wydruków artystycznych. Najnowsze technologie wystawiennicze, unikalna możliwość jawnej negocjacji ceny dzieła i przyjazny artystom system rozliczania sprzedaży oraz wspierania ich kariery – to tylko wybrane cechy, które wyróżniają firmę na rynku. Spółka chce teraz pozyskać 2,5 mln złotych na dalszy rozwój, w tym organizację wystaw online i offline, stworzenie show roomu i rozszerzenie oferty. Pikoteka to nie tylko galeria sztuki, ale też sprawnie funkcjonujący biznes, który dzięki technologii można szybko skalować i elastycznie rozwijać, na bieżąco reagując na potrzeby rynkowe.