dictionary-emptydownloadfacebookinstagramlinkedinmessage-errormessage-successpersonpointerpress-emptytimetwitter
 

Marketing startupów à la Elon. Czego możemy się nauczyć z Twittera Muska?

olina Krzemowa bez Elona Muska może nie być tym samym hubem technologicznym, który od dekad wyznacza nowe trendy na scenie startupowej. Zapowiedź przeniesienia części produkcji do Teksasu, a docelowo – najpewniej pełna wyprowadzka z Kalifornii mogą w dużym stopniu rzutować zarówno na region, jak i jego markę (rozumianą bardzo szeroko – od wizerunku projektów, po personal-branding). Na czym polega fenomen twórcy SpaceX? Na to pytanie nie ma oczywiście jednoznacznej odpowiedzi, ale kilka niuansów rozjaśnia Twitter przedsiębiorcy. Siła marketingu m.in. Tesli, polega nie na zatrudnieniu całego sztabu konsultantów, kręceniu spotów na Super Bowl czy lokowaniu nowych modeli w telewizji śniadaniowej. Koncern w ogromnym stopniu dystansuje się względem tradycyjnych form reklamy i stawia przede wszystkim na jedno medium – Twitter. Skąd upodobanie właśnie tej platformy? Bazowanie na krótkich wpisach, które docierają do relatywnie mniejszego grona osób niż posty na Instagramie lub Facebooku bierze się z deklarowanej przez Muska „jakości audytorium”.