dictionary-emptydownloadfacebookinstagramlinkedinmessage-errormessage-successpersonpointerpress-emptytimetwitter

Jeśli rower, to elektryk. Popyt na jednoślady w Polsce wystrzelił

Popyt na jednoślady w Polsce wystrzelił. Romet zwiększył sprzedaż aż o 35 proc. Motorem wzrostu są e-rowery. Boom nakręcił biznes firm eGroclin i TrybEco.

Polacy pokochali elektryczne jednoślady. Modne stały się nie tylko rowery, ale i hulajnogi. To dlatego łódzki producent e-pojazdów, firma TrybEco, właśnie przejął VoltScooters, operatora sieci hulajnóg pożyczanych na minuty – dowiedziała się „Rzeczpospolita”.

Wejście w tzw. sharing (współdzielenie) pojazdów to nie koniec szybkiego rozwoju spółki – sięga ona bowiem po drugą rundę finansowania (pozyska 3 mln zł), która ma wesprzeć ambitne plany. TrybEco szykuje zagraniczną ekspansję, a za pięć lat chce sprzedawać 15 tys. e-rowerów.

Polacy pokochali elektryczne jednoślady. Modne stały się nie tylko rowery, ale i hulajnogi. To dlatego łódzki producent e-pojazdów, firma TrybEco, właśnie przejął VoltScooters, operatora sieci hulajnóg pożyczanych na minuty – dowiedziała się „Rzeczpospolita”.
Wejście w tzw. sharing (współdzielenie) pojazdów to nie koniec szybkiego rozwoju spółki – sięga ona bowiem po drugą rundę finansowania (pozyska 3 mln zł), która ma wesprzeć ambitne plany. TrybEco szykuje zagraniczną ekspansję, a za pięć lat chce sprzedawać 15 tys. e-rowerów.

TrybEco produkuje rowery, hulajnogi, skutery, ale oferuje też stacje ładowania, parkowania i wypożyczania tych pojazdów. – Utworzenie kolejnego filaru firmy w postaci systemów sharingowych daje nam ogromne możliwości i potencjał wzrostu – mówi Tomasz Przygucki, twórca TrybEco. – W latach 2020–2026 planujemy wzrost 25–50 proc. rocznie. Zwiększymy przychód minimum trzykrotnie – zapowiada.

Łukasz Blichewicz, prezes Grupy Assay(inwestor w łódzkiej spółce), wskazuje, że dziś 60 proc. codziennych podróży Europejczyków odbywa się w promieniu 8 km. – Przy takich odległościach bezkonkurencyjne są jednoślady elektryczne. W 2030 r. w krajach UE sprzedawać się będzie 17 mln takich pojazdów – tłumaczy.