dictionary-emptydownloadfacebookinstagramlinkedinmessage-errormessage-successpersonpointerpress-emptytimetwitter
 

Hyperstrange – historia polskiego startupu opowiedziana słowami członka zarządu

Hyperstrange to polskie studio deweloperskie, które skupia się na tworzeniu pierwszoosobowych gier akcji, a w jego portfolio znajduje się już dwanaście wydanych tytułów.

Kończy się właśnie konkurs „Start Up! Set it Up!” organizowany przez Grupę Assay, fundusz typu venture capital we współpracy z Uniwersytetem Jagiellońskim oraz Akademią Górniczo-Hutniczą z Krakowa. Jednym z prelegentów odbywających się przy tej okazji warsztatów był Przemysław Miliński – członek zarządu studia gamingowego Hyperstrange.

Podczas eventu pomysłodawca spółki przedstawił jej historię i etapy rozwoju. Opowieść o procesach, przez które przeszli jako start-up, zaczął od stwierdzenia:

– Mieliśmy pomysł na grę, a nie mieliśmy pomysłu na spółkę; nie interesowało nas prowadzenie biznesu. Wiedzieliśmy jedynie, że gdzieś tam jest miejsce na to, żebyśmy wnieśli do rynku gier coś wartościowego – powiedział Przemysław Miliński – członek zarządu studia gamingowego Hyperstrange.

(…)

Po kilku latach Hyperstrange stał się solidnym biznesem. Gry stworzone i wydawane przez spółkę trafiły już do ponad 500 000 graczy na Steam i konsoli Nintendo Switch. Kolejnych ponad 510 000 graczy na Steam dodało już dostępne jak i dopiero zapowiedziane gry do wishlisty. Ogromnym sukcesem była gra strategiczna Frozenheim, wydana 20 maja 2021 w Steam Early Access zwróciła koszty dewelopera i wydawcy w 7 godzin od premiery, sprzedała 100 000 kopii w pierwsze 3 miesiące wczesnego dostępu (stan na dziś 124 000). Pełna premiera planowana jest na drugi kwartał 2022.