dictionary-emptydownloadfacebookinstagramlinkedinmessage-errormessage-successpersonpointerpress-emptytimetwitter
 

E-commerce – to nie koniec ekspansji. Trwa boom sklepów

Klienci przyzwyczaili się do zakupów online, a przedsiębiorcy startują z kolejnymi projektami. Tylko od marca do końca ubiegłego roku zadebiutowało ok. 11 tys. nowych sklepów online. Do tego 72 proc. polskich internautów to aktywni e-klienci.

Gdyby przeprowadzić sondę wśród małych i średnich przedsiębiorców o najczęściej przewijających się hasłach w środowisku, najpewniej prym wiódłby “lockdown”, “pandemia”, “obostrzenia” i… “e-commerce”. Handel w internecie przewijał się w dyskusjach o przyszłości biznesu po covidzie tak często, że na dalszy plan zeszły konkretne liczby debiutantów sektora. Te z kolei dają nadzieję na jeszcze większy rozwój digitalizacji usług. Rok 2020 przyniósł polskiemu rynkowi kolejnych graczy na scenie handlu internetowego. Według raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2020” Izby Gospodarki Elektronicznej tylko od marca do końca ubiegłego sezonu zadebiutowało ok. 11 tys. nowych sklepów online. W ogólnym rozrachunku wyniki krajowego e-commerce osiągnęły poziom 100 mld zł. A co za tym idzie przekroczyły 10-proc. udział obrotu w całym handlu detalicznym.