Polski startup zadba o higienę kierowców. Break&Wash stawia pralko-suszarki na stacjach paliw
Break&Wash to pierwsza firma w Polsce, która dostarcza gotowe rozwiązania vendingowe pralko- suszarek dla stacji benzynowych i miejsc obsługi podróżnych (MOP). Samoobsługowe automaty czynne są 24 godziny na dobę, a każda z pralek wyposażona jest w dogodny system płatności (do wyboru – gotówka, karta płatnicza, karta prepaid). Korzystanie jest bardzo proste i… tanie. Pranie kosztuje 15 zł, suszenie – 8 zł, a detergent złotówkę. Dostępne są 3 programy prania i 2 suszenia, a cały proces trwa maksymalnie godzinę. Obecnie pralko-suszarki Break&Wash można znaleźć na stacjach Shella w Sosnowcu, Wrześni, Bielanach Wrocławskich i w Bełku (Śląsk); na stacji Citronexu w Zgorzelcu, BP w Kątach Wrocławskich i w Autoport Godzieszów. Strzałem w dziesiątkę okazał się pilotaż na dwóch kempingach – Horyzont we Władysławowie (dwie maszyny) i Margeritka w Sarbinowie – na których do prania ustawiają się kolejki.
W planach na wrzesień i październik jest uruchomienie kolejnych lokalizacji na stacjach Shell, BP, Circle K i Lotos. Jesienią działać już zatem będzie 16 lokalizacji, a w 1 kwartale 2022 ambitny startup wspierany przez Grupę Assay chce uruchomić 25 kolejnych urządzeń na stacjach paliw i MOP-ach.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego jak nasze automaty pralnicze zostały przyjęte przez kierowców; natomiast powodzenie pralko-suszarek na kampingach przeszło nasze najśmielsze oczekiwania – mówi Krzysztof Lubiszewski, prezes Break&Wash. – Dlatego już teraz przygotowujemy umowy z kempingami na przyszły sezon wakacyjny – chcemy umieścić nawet 100 automatów na kempingach w całej Polsce, a plany na kolejne lata są jeszcze ambitniejsze, chcemy być najszybciej rosnącym startupem w Polsce i w ciągu kilku lat mocno wejść na pozostałe rynki UE.
Potencjał wzrostu dla spółki jest niemal nieograniczony. Stacje benzynowe chętnie instalują automaty Break&Wash, bo szukają dodatkowych źródeł przychodu. Jak podaje branżowa organizacja AFPG, nawet 75% zysku stacji pochodzi ze sprzedaży produktów dodatkowych (poza paliwem). W Polsce działają 7743 stacje benzynowe i 513 miejsc kempingowych. A granice państwowe nie stanowią bariery dla tego rozwiązania – podobne potrzeby są na innych rynkach – zwłaszcza Europy Środkowo-Wschodniej.