+48 22 292 04 80 kontakt@assay.pl

Strategie marketingowe w Internecie cz. 2

Każda firma, która myśli o wdrożeniu porządnej strategii marketingowej w Internecie, powinna bliżej przyjrzeć się możliwościom, jakie dają social media i pozycjonowanie. W drugiej części artykułu tłumaczymy, jak wykorzystać potencjał tkwiący w tych dwóch metodach wartościowego zaistnienia w sieci.

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie to szereg czynności, które zapewnią witrynie wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania Google’a. Dzieje się tak za sprawa optymalizacji, która polega na wzbogacaniu warstwy tekstowej oraz zmianach w obrębie kodu programistycznego. Dzięki temu strona będzie lepiej widoczna, co przełoży się na liczbę odwiedzin, konwersji czy liczbę nowych klientów. Optymalizacja treści według wytycznych SEO polega na stworzeniu bloków tekstu o odpowiedniej liczbie znaków, która będzie podzielona kluczowymi nagłówkami. Należy także wyodrębnić bazę fraz kluczowych, które są najczęściej wyszukiwanymi hasłami. Powinny one zostać w sposób naturalny wplecione w tekst.

Niewątpliwymi zaletami odpowiedniego pozycjonowania jest możliwość zaistnienia w naturalnych wynikach wyszukiwania. Firmy znalazły się na tej stronie wyszukiwania, mimo że nie wykupiła takiej oferty od Goggle’a. Usługa takiego przedsiębiorstwa będzie zatem postrzegana jako ta, której można bardziej zaufać.

Optymalizacja pozwoli także dostosować stronę do wymagań użytkownika. Pozwoli zwiększyć jej wydajność, szybkość ładowania, dostosowanie do urządzeń mobilnych. Dzięki temu pozwoli wywrzeć pozytywne wrażenie na użytkowniku.

Social media

Działalność w social mediach daje trojakie możliwości. Po pierwsze to tam na Facebooku, Twitterze czy Instagramie możemy zbudować pozytywny wizerunek firmy. Cykliczne dodawanie postów, objaśnianie misji firmy, prezentowanie wyników swojej działalności, może w znaczący sposób wpłynąć na postrzeganie firmy. Klienci będą mieć większe zaufanie do przedsiębiorstwa, które jest otwarte na dialog i eksponowanie informacji o swojej specyfice.

Rozpoznawalność to druga możliwość, jaką dają social media. Klient chcący wybrać dany produkt lub skorzystać z danej usługi najpierw zwróci się do firm, które zna. Trzecią korzystną opcją jest stworzenie kolejnego kanału komunikacji. Użytkownik Internetu, a zarazem potencjalny nabywca, będzie mógł zwrócić się bezpośrednio do danej firmy przez komunikator w celu rozstrzygnięcia jakiejś kwestii, dopytania o cenę itd. Ten sposób zdobywania informacji wydaje się użytkownikowi o wiele łatwiejszy, szybszy i skuteczniejszy, aniżeli wypełnianie formularza kontaktowego.