+48 22 292 04 80 kontakt@assay.pl

Strategie marketingowe w Internecie cz. 1

Nie da się ukryć, że Internet stwarza firmom odpowiednie warunki do tego, by zwiększyć swoją widoczność, zapaść w świadomość potencjalnych odbiorców usług i wybić się na tle konkurencji. Dlatego warto zainwestować w e-matketing. Jakimi drogami możemy podążać, wybierając reklamę w sieci?

Na czym opiera się strategia e-marketingu?

Podstawą do opracowania i wdrożenia odpowiedniej a przede wszystkim skutecznej strategii e-marketingowej jest uwzględnienie bieżącej strategii firmy. Na początku trzeba zidentyfikować misję przedsiębiorstwa, a więc jego podstawową funkcję i najważniejsze zasady, którymi się kieruje lub ma się kierować. Trzeba wziąć pod uwagę także zadania rynkowe, cele firmy, rozpoznać sytuację na rynku oraz określić budżet, jaki ma być przeznaczony na kampanie marketingowe w sieci. Biorąc pod uwagę powyższe aspekty, można stworzyć gruntowną bazę danych, która świetnie podeprze naszą działalność w sieci.

Kampanie reklamowe

Kampanie reklamowe są narzędziem, które pozwalają zwiększyć ruch na stronie internetowej danej firmy, co przekłada się na zwiększenie szansy zdobycia potencjalnego klienta. Oto niektóre z narzędzi, które można wykorzystać:

  • Reklama AdWords – to metoda reklamowa stworzona przez i pod Google’a. Polega ona na tym, że tworzymy określoną reklamę, która wyświetla się w wyszukiwarce u góry, a także po prawej stronie. Pojawiają się wtedy, kiedy dana osoba chce znaleźć jakiś produkt w sieci. Tę metodę rozlicza się z liczby kliknięć. Im wyższy jest wskaźnik, tym lepiej. Skuteczność tego rodzaju kampanii zostaje wyrażona przy użyciu współczynnika CTR, czyli Click Through Rate. Ten rodzaj kampanii pozwala nam dotrzeć do użytkowników, którzy szukają danej usługi lub produktu, co sprawi, że reklama nie trafi do przypadkowej osoby. Budżet w tego rodzaju strategiach jest elastyczny, a przy tym można go ściśle kontrolować.
  • Reklama remarketingowa – jest to specjalna lista, którą zapełnia się podczas śledzenia potencjalnego klienta. Jeśli jakiś użytkownik przeglądał daną stronę, ale nie dokonał na niej zakupów, to zostaje do niej dopisany. Następnie rozpoczyna się „śledzenie”. Banery danej firmy wyświetla się użytkownikowi w innych miejscach i przypominają o danej firmie.
  • Reklama Google Zakupy (PLA) – to narzędzie zostało stworzone przede wszystkim dla sklepów internetowych. W momencie, gdy ktoś wpisuje w wyszukiwarkę nazwę danego produktu, to grafika z Twoją konkretną ofertą, ceną i dostępnością wyświetla się w wynikach wyszukiwania.
  • Reklama na Facebooku – dzięki temu, że Facebook oferuje dobre i precyzyjne dopasowanie (uwzględnia płeć, wiek, zainteresowania itd.) potrafi dotrzeć do tej grupy odbiorców, u których znajduje się na niego popyt.
  • Video marketing – atrakcyjna forma reklamy graficznej. Ta metoda jest stosowana szeroko na YouTube.