+48 22 292 04 80 kontakt@assay.pl

Polityka cenowa w Twojej firmie - wybierz dobry model pricingu

Czy strategiczne projektowanie cen jest opłacalne? Dlaczego tak istotna jest kompleksowa analiza polityki cenowej w każdej z firm w dowolnej branży? Zachęcamy do zapoznania się z naszym artykułem dotyczącym elastyczności cenowej oraz pricingu.

Budując własną firmę, zwracamy uwagę na wiele czynników, które wpływają na jej efektywność. Dobieramy właściwych pracowników, realizujemy biznesplan, kontrolujemy finanse. W tym wszystkim wielu zapomina o zaprojektowaniu odpowiedniej polityki cenowej. To właśnie dzięki niej zwiększy się zyskowność sprzedaży firmy.

Polityka cenowa, czyli jak uzyskać wysokie i stabilne zyski

Kwestie polityki cenowej warto rozpocząć od kompleksowej analizy. Firmy konsultingowe zajmujące się tego typu usługą po dogłębnym zbadaniu Twojej polityki cenowej ustalają ceny i rabaty Twoich produktów w ten sposób, byś jednocześnie mógł być atrakcyjnym dla Twoich Klientów graczem na rynku, a jednocześnie, abyś budował przewagę nad swoją konkurencją i generował stabilne, wysokie zyski.

Model cenowy na miarę współczesności

We współczesnym świecie znacznie zmieniła się koncepcja posiadania dóbr. W tej chwili Klienci kupują nie tylko rzeczy materialne. Co więcej, poprzez rozwój nowych technologii i mediów zmienił się również sposób dokonywania zakupu. Z tego właśnie powodu tradycyjne modele cenowe odeszły do lamusa. Aby dziś wypracować sukces w polityce cenowej, należy bacznie obserwować nowoczesne modele cenowe na przykładzie firm, które swoim podejściem do ceny odniosły spektakularny sukces. Aktualizowanie coraz to nowych trendów, a także umiejętność przewidywania kolejnych, jest procesem długotrwałym, wymagającym znajomości praw rządzących rynkiem, wiedzy z zakresu ekonomii oraz zarządzania ryzykiem. Setki przeanalizowanych przykładów modeli cenowych, doświadczenie i zasoby wiedzy sprawiają, że przedstawiciele Assay są specjalistami w zakresie ustalania polityki cenowej. Stworzą oni dla Ciebie odpowiedni model pricingu, dzięki któremu zyskasz przewagę nad konkurencją i umocnisz swoją pozycję na rynku.

Bądź elastyczny

Podstawą analizy pricingowej jest analiza elastyczności cenowej. Polega ona w głównej mierze na określeniu, w jaki sposób zmieni się popyt na danych produkt/usługę, jeśli zmieni się jego cena. Badając wyniki analizy, sprawdzamy m.in. to, jak na wyniki sprzedażowe w wolumenie i wartości wpłynęłaby podwyżka cen o 10%, a także to jak zmiany cen wpływają na wyniki sprzedażowe konkurencji. Oszacowanie elastyczności cenowej jest ważny, gdyż to ona pozwala na prawidłowe wyznaczenie ceny, dzięki której zoptymalizujemy marżę, a tym samym ustabilizujemy i maksymalnie podwyższymy zyski tak, aby nasz biznes był w długotrwałym terminie opłacalny.

Jeśli są Państwo zainteresowani analizą elastyczności cenowej, a także wdrożeniu odpowiedniego modelu pricingowego – zachęcamy do kontaktu z przedstawicielami firmy konsultingowej – Assay.