+48 22 292 04 80 kontakt@assay.pl

Jak wybrać kluczowe punkty styku?

Punkty styku z grupą odbiorców to bardzo ważny wybór podczas planowania kampanii reklamowej. Najlepsze działania marketingowe mogą zawieźć, jeżeli nie uda nam się dotrzeć do targetu. Jakie miejsca można wykorzystać? Które z nich wybrać? Dowiedz się więcej z artykułu.

Zbadaj rynek

Badanie rynku jest bardzo ważne, ponieważ to z niego dowiadujemy się o codziennej rutynie naszych odbiorców. Zanim podejmiesz jakiekolwiek działania dowiedz się zatem, jak spędza dzień twój target, z jakiego medium najczęściej korzysta, o której wraca do domu i jakim środkiem transportu się porusza. Dwudziestoletnia studentka będzie częściej podróżowała tramwajem i korzystała z Internetu niż dojrzała kobieta.

Stwórz persony

Marketingowcy polecają stworzenie person, które będą ucieleśnieniem naszego targetu. Wykorzystaj wyobraźnię, ożyw tę osobę poprzez nadanie jej nazwiska i znalezienie zdjęcia. Określ jej status finansowy oraz cywilny. Pomyśl, jakie może mieć problemy, jakie zalety i wady. Zastanów się jak wyglądałby jej dzień, gdzie pracuje, a gdzie odpoczywa. Przy tworzeniu takiej charakterystyki stwórz kilka różnych osób, do których może trafić nasz przekaz. Powinny być to zróżnicowane profile, także ze skrajności naszej grupy docelowej.

Znajdź wszystkie punkty styku

Kiedy stworzysz już persony, w oparciu o badanie rynku oraz własną wyobraźnię, określ punkty styku, które można wykorzystać. Stwórz tabelę, w której określisz dzień wolny od pracy oraz dzień roboczy i zacznij wypisywać wszystkie kolejne elementy. Telefon, telewizor, przystanek tramwajowy, tramwaj, winda, radio, siłownia, przychodnia, kino, galeria handlowa – to wszystko może stanowić dobry punkt umieszczenia reklamy.

Wybierz kluczowe punkty styku

Zdecyduj się na kilka miejsc, w których umieścisz reklamy. Bardzo ważne jest szukanie takich płaszczyzn, które mają dość dużą powierzchnię reklamową oraz długi czas ekspozycji. Warto wybierać te miejsca, które są doskonale dopasowane do naszego odbiorcy. Decyduj się też na nieszablonowe miejsca, gdyż one zwracają uwagę. Kampania wcale nie musi być droga, najważniejsze jest jednak to, żeby reklamy docierały do naszego targetu.