+48 22 292 04 80 kontakt@assay.pl

Jak stworzyć skuteczną strategię marketingową?

W XXI wieku trudno mówić o kreowaniu solidnej marki w oczach odbiorców bez skutecznej strategii marketingowej. Dzięki niej firma będzie mogła się zidentyfikować na tle konkurencji, poznać swoje wady, a także zalety, których potencjał będzie mnożyć w przyszłości. Stawiając na lepszy marketing, stawiasz na większą widoczność swojego przedsiębiorstwa. W dzisiejszym artykule podpowiadamy, co wziąć pod uwagę przy nakreślaniu planu działań.

Jakie cele strategii?

Przed rozpoczęciem planowania działań marketingowych, musisz odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Jednym z nich jest „Jakie cele Twoja strategia ma zrealizować?”. To zależy od specyfiki Twojej firmy, a także produktu bądź usług, jakie masz do zaoferowania. Dla jednych celem, który ma zostać osiągnięty, będzie większa widoczności w sieci. Dla innych zwiększenie sprzedaży bądź liczby konwersji na stronie internetowej. Cel to punkt na horyzoncie, wedle którego opracujesz drogę.

Jaka grupa odbiorców?

Kolejnym niezwykle istotnym pytaniem jest zdefiniowanie grupy odbiorczej. W końcu to Twoi klienci moderują podaż i popyt. Zastanów się, do jakich osób ma dotrzeć Twoja usługa, a także, w jaki sposób może zaspokoić ich potrzeby w sposób bardziej korzystny niż konkurencja.

Kwestia konkurencji

Żadna firma nie jest samotną wyspą. Każda usługa, każdy produkt znajdzie swój odpowiednik i kontrkandydata. Poznaj słabe i mocne strony konkurencji, by opracować metodę wybicia się na jej tle. Przeanalizuj ich ofertę, stronę internetową, a także opinie klientów. Być może tam uzyskasz inspirację do jednego ze swoich punktów w planie? Porównywanie siebie z oponentami biznesowymi pomoże Ci także opracować własne wady i zalety.

Aktualizuj plan

Pamiętaj o tym, by aktualizować swój plan na bieżąco. Metody marketingowe mogą zmieniać się bardzo szybko, również ze względu na najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne. Zmiany w obrębie e-marketingu, promowania na portalach społecznościowych takich jak Facebook czy Twitter są więcej niż pewne. Dlatego dobrze być na bieżąco ze wszystkimi nowinkami. Aktualizacja jest ważna także ze względu na roszady w obrębie samej firmy. Zmiana profilu? Cięcia budżetu lub wręcz przeciwnie passa finansowa? To również warto uwzględnić w swojej strategii marketingowej.

Określenie kosztów działań marketingowych

Kwestia finansowa jest niezwykle ważna. Już na samym początku określ budżet. Oczywiście musisz liczyć się z pewnymi przesunięciami. Niemniej dobrze wiedzieć, wokół jakiej kwoty należy oscylować i najważniejsze – na ile Twoja firma może sobie pozwolić. Opracowanie strategii możesz zlecić także firmie, która zajmuje się tego rodzaju projektami jak Assay Consulting. Wybierz fachowców, którzy trzymają rękę na pulsie.