+48 22 292 04 80 kontakt@assay.pl

Badania rynku

Większość rynków towarów i usług jest w ciągłej ewolucji. Schematy decyzyjne konsumentów nierzadko zmieniają się dosłownie z roku na rok i nawet najlepiej dopasowane do ich oczekiwań propozycje często dość szybko tracą na aktualności. Warto zatem na bieżąco czerpać informacje z rynku, by reagować na dynamiczne zmiany i dostosowywać do nich swój asortyment, a także odpowiednio planować strategię produkcji, dystrybucji i komunikacji do ostatecznych odbiorców. W jaki sposób to osiągnąć? Jedynym sposobem na podążanie za aktualnymi trendami są regularne badania rynku.

Badania marketingowe to jedna z naszych specjalności. Przez lata mieliśmy wiele okazji przeprowadzać badania rynku dedykowane różnym branżom i dzięki temu wiemy, jak skutecznie zbierać i agregować opinie konsumentów, następnie wyciągać wnioski z powstałych w ten sposób raportów i w oparciu o nie, udoskonalać strategie przedsiębiorstw.

Na Twoje zlecenie przeprowadzimy dogłębny research obrazujący rynek, na którym operujesz i rynki sąsiadujące. Pierwszym krokiem będzie określenie Twojej obecnej i potencjalnej grupy docelowej. Następnie dobierzemy odpowiednie do Twoich potrzeb, również budżetowych, narzędzia badawcze. Ilościowe i jakościowe badania marketingowe wciąż ewoluują i dzięki temu pozwalają na coraz lepsze poznanie specyfiki rynku, jak również zachować obecnych i potencjalnych klientów.

Jako eksperci i praktycy podążamy za aktualnymi trendami i realizowane przez nas badania rynku pozwalają na zdobycie wiedzy wciąż niedostępnej dla Twoich konkurentów. Dzięki nim już na starcie zyskujesz przewagę przy wdrażaniu nowych produktów i udoskonalaniu obecnego asortymentu. Inwestycja w badania marketingowe to jednocześnie inwestycja w skuteczną komunikację do klientów, ponieważ analizując ich potrzeby i otoczenie rynkowe, zyskujesz pewność, że Twoja reklama okaże się skuteczna.

Dlatego część budżetu przeznaczona na badania rynku to jednocześnie inwestycja, która bardzo szybko i ogranicza Twoje ryzyko biznesowe. Powierz analizę rynku specjalistom i zgłoś się do nas.

FAQ badań rynku

Jakiego rodzaju badania rynku prowadzicie?

W ramach research’u prowadzonego przez Assay Consulting prowadzimy wszystkie skuteczne formy badań rynku. Operujemy na rynkach B2B oraz B2C, prowadzimy badania jakościowe i ilościowe. Zawsze dobieramy formę do potrzeb klienta tak, aby zminimalizować koszty a zmaksymalizować efekty.

Ile kosztują badania rynku przez Was prowadzone?

Każde badania rynku muszą zostać wycenione indywidualnie. Nie istnieją dwa takie same problemy a, co za tym idzie, nie ma dwóch takich samych rozwiązań. Zawsze staramy się dobrać metodę i kanał, które dadzą najlepsze odpowiedzi na postawione pytania przy jednoczesnej optymalizacji kosztów.

Czy muszę przed badaniami zdefiniować jak chcę, żeby były przeprowadzone?

Nie. Na początku projektu wspólnie z klientem określamy jaki jest cel badania. Znając go, w połączeniu ze wstępną znajomością organizacji, jej produktów, grupy docelowej i otoczenia, jesteśmy w stanie zarekomendować najkorzystniejsze rozwiązanie w zakresie badań rynku.