+48 22 292 04 80 kontakt@assay.pl

Co wiesz o content marketingu?

Słowa mają wielką moc, a słowa, które są dobierane precyzyjnie i z dbałością o każdy szczegół, mają moc zdecydowanie większą. Wiedzą o tym specjaliści, którzy zajmują się content marketingiem. Dzięki ich zabiegom firmy mogą zbudować pozytywny wizerunek i zdobyć zaufanie klientów. Content marketing to przede wszystkim treściwy przekaz, który ma trafić do potencjalnych odbiorców. Jakie są zasady budowania tekstu na podstawie tej strategii marketingowej?

Jaką formę może przyjąć content marketing?

Kompletną i interesującą treścią nie musi być wyłącznie tekst, chociaż odgrywa on jedną z kluczowych ról. W obręb tego rodzaju praktyk marketingowych wchodzą grafiki, infografiki, a także raporty, czyli wszystko to, co może przekazać klientowi informacje i działać sugestywnie. Jeśli chodzi o treści, to mogą one przybrać formę:

  • Bloga firmowego – tam zamieszcza się artykuły, które luźno traktują o produktach i usługach firmy. Dzięki dołączeniu do blogosfery przedsiębiorstwo może stworzyć miejsce, gdzie będzie dzieliło się swoim doświadczeniem i wiedzą. Artykuły blogowe to także szansa, by zwiększyć swoją widoczność SEO poprzez wplatanie w nie fraz kluczowych.
  • Opisów produktów – klienta oprócz zdjęcia produktu i jego charakterystyki technicznej interesuje dłuższy opis, który mógłby poszerzyć jego wiedzę z zakresu użytkowania rzeczy i jego efektów.
  • Poradników – ten rodzaj contentu to połączenie eksperckiej wiedzy na temat produktu, opisu jego właściwości oraz porad dotyczących użytkowania.
  • Wywiadów – warto pokazać, że nasza firma oprócz logo ma także ludzką twarz. Wywiad w magazynie branżowej czy programie telewizyjnym z pewnością ociepli nasz wizerunek.
  • Recenzje – warto wysłać nasz produkt do osoby, która cieszy się dobrą opinią i powszechnym zaufaniem (w dzisiejszych czasach może to być bloger, influencer, vloger), żeby zrecenzowała dany przedmiot. W ten sposób zyskamy jeszcze jeden kanał komunikacji, który może nam przynieść rzesze potencjalnych klientów.

O czym musimy pamiętać, stosując content marketing?

Jedną z podstawowych kwestii, o których musisz pamiętać, jest to, że piszesz dla realnych odbiorców, nie zaś dla samych maszyn. Dlatego postaraj się, by tekst był dobrze napisany i interesujący z punktu widzenia użytkownika. Działaj kreatywnie i przejrzyście. Pamiętaj o kluczowych nagłówkach i nie upychaj sztucznie fraz kluczowych. Doceni to z pewnością wyszukiwarka, która będzie pozycjonowała daną stronę wyżej.

Nie można zapominać także o odpowiedniej dystrybucji treści. Nie lekceważ takich ścieżek komunikacji jak Facebook, Twitter, LinkedIn czy Youtube. Dzięki nim zwiększysz szansę na pozyskanie znacznej liczby klientów.