dictionary-emptydownloadfacebookinstagramlinkedinmessage-errormessage-successpersonpointerpress-emptytimetwitter

Wyklikiwanie reklam Google Ads przez konkurencję - czy da się przed tym bronić?

Assay Group

Google Ads (dawniej: Google AdWords) jest usługą, która od lat cieszy się dużą popularnością wśród osób, które poważnie myślą o prowadzeniu skutecznych działań w obszarze marketingu internetowego. Płatne reklamy to skuteczny sposób na dotarcie z produktami i usługami do potencjalnych klientów. Trzeba jednak mieć na uwadze, że takie rozwiązanie nie jest pozbawione słabości. Na szczęście, przynajmniej niektórym można zapobiec, czego przykładem jest system Anty-ad Fraud. Co warto wiedzieć na ten temat?

Reklamy Google Ads – podstawowe informacje 

Cel wykorzystania reklam Google Ads, jest bardzo prosty: sprawienie, by jak największa liczba zainteresowanych użytkowników zapoznała się z ofertą danego produktu. 

Dzięki Google Ads możemy reklamować się na różne sposoby – kanały dotarcia do potencjalnych klientów są określane jako tzw. kampanie. Poniżej przedstawiliśmy tylko niektóre z nich: 

  • kampanie w sieci wyszukiwania – pozwalają one na wyświetlanie reklam na określone słowa kluczowe bezpośrednio w wyszukiwarce Google, 
  • kampanie w sieci reklamowej, 
  • kampanie produktowe – pozwalają zaprezentować konkretne produktu odbiorcom z danego regionu (kampania lokalna) oraz w ujęciu globalnym, 
  • kampanie wideo, w tym m.in. reklamy publikowane na platformie YouTube, 
  • kampanie promujące aplikacje, 
  • kampanie SMART – tego typu kampania reklamowa Google Ads to rozwiązanie, które pozwala na znaczną automatyzację, nie tylko w zakresie doboru stawek, ale także kreowania elementów marketingowych, w tym np. logotypów. 

Budżet na kampanię reklamową Google Ads – jak się go określa? 

Bez wątpienia jednym z czynników, który przekłada się na utrzymujące się od lat zainteresowanie usługami określanymi zbiorczo jako Google Ads, jest elastyczność w zakresie deklarowanego budżetu. Klient korzystający z tej usługi może określić swój maksymalny miesięczny budżet na dowolnym poziomie. Co ważne, raz przyjęty budżet można zmienić; wybór jego określonego poziomu nie jest definiowany raz na zawsze. 

Model PPC – rozliczenie w Google Ads 

Jeśli chodzi o opłaty ponoszone przez reklamodawców w ramach Google Ads, to trzeba wiedzieć, że opiera się on o model znany jako PPC, czyli „Pay per Click” (z ang. płatność za kliknięcie). Istota tego rozwiązania jest bardzo prosta – reklamodawca płaci określoną kwotę tylko wtedy, kiedy internauta kliknie w reklamę (nie ponosi opłat za samo wyświetlenie reklamy użytkownikowi). 

Takie rozwiązanie jest elastyczne, ale niesie ze sobą pewne zagrożenia. Przede wszystkim, model opłat PPC tworzy pole do nadużyć. W biznesie nie zawsze liczą się przejrzyste zasady i uczciwość. Zdarza się, ze konkurencja podejmuje działania, które nie idą w parze z etyką. Jednym z nich jest „wyklikiwanie” reklam Google Ads. Do tego zadania zazwyczaj wykorzystuje się algorytmy (boty), które mają jedno proste zadanie do wykonania – klikanie w reklamę konkurencyjnej firmy. Rywalizująca firma liczy, że w ten sposób doprowadzi do zwiększenia kosztów ponoszonych przez danego reklamodawcę lub „wyklikania” całego budżetu kampanii. 

Na szczęście można temu zaradzić na dwa sposoby: 

  • Google jako twórca systemu reklamowego zajmuje się na bieżąco analizą ruchu w sieci. Jeśli Google zaobserwuje podejrzane działania i regularnie powtarzające się kliknięcia, może zastosować filtr ochronny, 
  • dedykowane oprogramowanie komputerowe (np. SafeCPC) – uczenie maszynowe sprawia, że Antifraud jest w stanie skutecznie wykryć podejrzane zachowania oraz im przeciwdziałać. 

Google Ads to bez wątpienia interesujące rozwiązanie, jeśli chodzi o narzędzia kampanii reklamowej. Dzięki temu rozwiązaniu możemy w krótkim czasie dotrzeć do szerokiego grona odbiorców – osób, które potencjalnie są zainteresowane naszą ofertą. 

Jednocześnie, stosowanie reklam Google Ads stwarza pewne zagrożenie – mowa tu o wyklikiwaniu reklam przez konkurencję, które mogłoby doprowadzić do nadmiernego wzrostu kosztów kampanii. Na szczęście zabezpieczenia w samej usłudze Google Ads oraz dedykowanie oprogramowanie komputerowe pozwala wyraźnie ograniczyć ten problem.

 Poprzedni artykuł Następny artykuł 
Masz pomysł na artykuł sekcji blog? Chcesz podzielić się przemyśleniami? Napisz do nas!

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
W związku z udzieleniem zgody/zgód o których mowa powyżej, zgodnie z Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Assay oraz przyjmuję do wiadomości, że:

  1. Administratorem moich danych osobowych jest:
    Assay Management Sp. z o.o. Assay Alternatywna Spółka Inwestycyjna S.K.A ul. Cybernetyki 19 B, 02-677 Warszawa
    KRS: 0000793021, NIP: 5213870087, REGON: 383754050
  2. Mogę skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych – Dariusz Chmielewski - pod adresem emai: iod@assay.pl
  3. Cele przetwarzania moich danych osobowych tożsame są z celami wskazanymi w Polityce prywatności
  4. Odbiorcami Moich danych osobowych są organy uprawnione na podstawie przepisów prawa do otrzymania Moich danych osobowych.
  5. Moje dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji usługi.
  6. Posiadam prawo do:
    • dostępu do Moich danych – Art. 15 RODO,
    • sprostowania Moich danych – Art. 16 RODO,
    • bycia zapomnianym (wniesienia o usunięcie Moich danych) – Art. 17 RODO,
    • ograniczenia przetwarzania Moich danych – Art. 18 RODO,
    • przeniesienia Moich danych – Art. 20 RODO,
    • wniesienia sprzeciwu oraz do niepodleganiu decyzji opartych na zautomatyzowanym przetwarzaniu – Art. 21 RODO,
    • wniesienia skargi do organu nadzorczego – Art. 77 RODO.
  7. Moje dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich oraz państw spoza Europejskiego obszaru gospodarczego.
  8. Podaję dane osobowe dobrowolnie, lecz są one niezbędne do realizacji usług, w tym celów ich przetwarzania.
Polecane artykuły: