2017-04-19

Pomoc publiczna dla przedsiębiorców – na jakie wsparcie możesz liczyć?

Masz problem z utrzymaniem płynności finansowej swojej firmy, a może brak ci środków niezbędnych na rozwój i restrukturyzację? Niewykluczone, że możesz ubiegać się o pomoc publiczną lub de minimis. Komu przysługuje takie wsparcie? Jakie warunki należy spełnić, by je otrzymać?

2017-04-14

E-marketing – czy to już konieczność?

Otworzyłeś działalność, wprowadzasz na rynek nowy produkt, a może po prostu chcesz zwiększyć swoje obroty? To moment, kiedy warto zastanowić się nad strategią marketingową. Nim jednak wybierzesz narzędzia, odpowiedz sobie na dwa zasadnicze pytania – do jakiej grupy docelowej ma dotrzeć twój przekaz oraz jak duże środki chcesz zainwestować. Na tej podstawie będziesz mógł zdecydować, jak wykorzystać budżet i jaką jego część przeznaczyć na e-marketing. 

2017-04-13

Wynajem długoterminowy – alternatywa dla leasingu

Każdy przedsiębiorca staje przed wyborem, jaką formę finansowania floty samochodów wybrać. Możliwości jest kilka. Można je zakupić za gotówkę, na co decyduje się niewielu, czy skorzystać z kredytowania. Największym powodzeniem cieszy się leasing, który jednak od kilku lat ma w Polsce nie byle jaką konkurencję – wynajem długoterminowy.

W krajach zachodnich z tego rozwiązania korzysta już 70-80 proc. firm. Dlaczego więc w Polsce jeszcze do niedawna rzadko brano je pod uwagę? Z prostej przyczyny, tego rodzaju finansowanie kierowane było do przedsiębiorstw, których flota obejmowała więcej niż 20 samochodów. Obecnie firmy specjalizujące się w wynajmie wychodzą naprzeciw oczekiwaniom nawet tych najmniejszych klientów.

2017-04-11

Chcesz być pożądanym pracodawcą? Zainwestuj w employer branding.

Bezrobocie w Polsce osiągnęło rekordowo niski poziom – to doskonała wiadomość, ale czy dla wszystkich? Rynek pracy należy do pracownika, do czego nie byliśmy przyzwyczajeni. Pracodawcom coraz trudniej przyciągnąć wykwalifikowanych kandydatów. Jak odnaleźć się w nowych realiach? Jak sprawić, by firma została dostrzeżona przez potencjalnych pracowników? Koniec z oszczędnościami w tym zakresie, to czas inwestycji w employer branding.

2017-04-10

Jak prześwietlić firmę? Skorzystaj z due diligence. Jak nie kupić kota w worku, jak nie sprzedać za bezcen.

Kupując spółkę potencjalny nabywca dąży do osiągnięcia optymalnej ceny za doskonale funkcjonującą organizację. Cel finansowy jest równie ważny dla sprzedającego, szukającego inwestora. Jeden musi uwydatnić słabe strony firmy, drugi mocne. Jak to osiągnąć? Dogłębnie przeanalizować sytuację przedsiębiorstwa. A w tym celu najlepiej wykorzystać due diligence.

2017-02-10

Jak mogą pomóc w rozkręceniu biznesu firmy konsultingowe?

Chociaż korzystanie z usług tego typu firm kojarzy się raczej jako domena największych korporacji, w istocie konsulting coraz częściej jest rozwiązaniem skierowanym do przedsiębiorstw dopiero rozpoczynających swoją działalność. Każdy biznes zaczyna się od doskonałego pomysłu, opracowania patentu, czy też znalezienia zyskownej niszy rynkowej. Niestety nawet najlepsze produkty i usługi zazwyczaj nie poradzą sobie bez odpowiedniego wsparcia, długofalowej strategii finansowej. Prężnie działający biznes wymaga doskonałego zarządzania. Często przekonują się o tym właściciele innowacyjnych startupów, które pomimo doskonałych perspektyw ostatecznie upadają. W jaki sposób profesjonała firma świadcząca usługi konsultingowe może pomóc w rozkręceniu biznesu? 

2017-02-08

Jak zmienić formę prawną spółki?

Jednoosobowa działalność gospodarcza jest bardzo wygodną i stosunkowo prostą formą prowadzenia biznesu i decyduje się na nią bardzo wielu polskich przedsiębiorców. Na pewnym etapie rozwoju firmy przychodzi jednak moment, w którym taka forma prawna przestaje być opłacalna, a ponadto wiąże się ze sporym ryzykiem. Przedsiębiorca prowadzący działalność jednoosobową odpowiada za swoje zobowiązania całym swoim majątkiem, a nie jedynie majątkiem firmowym. W związku z tym, chociaż koszty prowadzenia biznesu mogą w ten sposób wzrosnąć, choćby z konieczności prowadzenia pełnej księgowości, przekształcenie w firmy w spółkę staje się nieuniknione. Podobnie jak w przypadku, gdy dwóch przedsiębiorców zamierza dokonać fuzji. Jak zatem zmienić formę prawną spółki? Czy warto skorzystać w tym przypadku z pomocy firmy świadczącej usługi konsultingowe? Możliwości jest kilka. 

2017-02-06

Co pomoże sprawdzić w Twojej firmie audyt finansowy?

Większości z nas audyt finansowy kojarzy się z kontrolą sprawozdania finansowego przedsiębiorstwa i weryfikacją jego treści z rzeczywistością. Oczywiście jest to jeden z celów przeprowadzania audytu, jednak doświadczeni managerowie i właściciele firm doskonale wiedzą, jak duże korzyści przedsiębiorstwu może przynieść tego rodzaju kontrola. Zwłaszcza, gdy jest ona przeprowadzana przez specjalistów spoza firmy, których cechuje świeże spojrzenie i obiektywizm wobec przyjętej strategii. Co zatem pomoże nam sprawdzić audyt finansowy

2017-02-03

Jak tworzyć ankiety pod badania marketingowe?

Ilościowe badania marketingowe, w których pytamy o zdanie szeroką próbę osób, wyciągając następnie wnioski na całą populację potrafią powiedzieć nam bardzo wiele o zwyczajach konsumentów, postrzeganiu przez nich marek i produktów lub schematów podejmowania przez potencjalnych klientów decyzji zakupowych. Oczywiście pod warunkiem, że badanie zostanie doskonale zaplanowane, poddane głębokiej analizie, która poprowadzi nas do sporządzenia zawierającego trafne wnioski raportu. U podstaw badań marketingowych, niezależnie od przyjętej metodologii i charakteru badania zawsze stoi doskonale przygotowana ankieta. Bez tego pierwszego kroku, nasza praca pójdzie na marne. Dziś przedstawiamy kilka ważnych wskazówek związanych z tworzeniem ankiet. 

2017-02-01

Co można mierzyć przy pomocy badań marketingowych?

Obecnie już nie tylko największe firmy i instytucje regularnie pytają o opinię swoich konsumentów, dokładnie monitorują sytuację na rynku pod kątem sprzedaży i dystrybucji, a także analizują skuteczność reklam i wydatki na reklamę. Badania marketingowe stały się standardem, a bez nich trudno nadążyć za konkurencją. Jakie są najważniejsze obszary, których dokładne poznanie zapewniają nam badania marketingowe

2016-11-23

Na co zwrócić uwagę przy pozyskiwaniu partnerów biznesowych?

Żadne przedsiębiorstwo nie funkcjonuje w próżni, a sukces biznesowy współczesnych firm opiera się na współpracy z partnerami – inwestorami, partnerami joint venture, dostawcami i wreszcie kontrahentami i klientami. Jeżeli partnerzy Twojej firmy są podmiotami wiarygodnymi, terminowo wywiązują się z podpisanych umów i kontraktów, firma podpisała korzystne umowy z zabezpieczeniem jej interesów ekonomicznych i prawnych, a kontrahenci zapewniają stałą sprzedaż oferowanych towarów i usług to już połowa sukcesu. Druga połowa leży po stronie funkcjonowania Twojej firmy. Na czym polega skuteczne pozyskiwanie partnerów biznesowych, zaliczających się do wspomnianych grup? Na co zwrócić uwagę, by zabezpieczyć własne interesy? Jak zapewnić sobie stały zysk?

2016-11-09

Rola mediów społecznościowych w strategii marketingowej

Media społecznościowe odgrywają obecnie ogromną rolę w komunikacji pomiędzy konsumentami, a marką. Stały się nieodłącznym elementem strategii marketingowej dużych marek. Nic dziwnego, przeciętny Polak spędza 73 godziny miesięcznie na poszukiwaniu interesujących go informacji w przestrzeni internetowej, a większość tego czasu poświęca social media. Klienci potrzebujący pomocy związanej z produktem bądź usługami danej firmy spodziewają się szybkiego odzewu i wyjaśnienia sprawy. Media społecznościowe okazały się w tej kwestii idealnym medium. Konsumenci oczekują, że jeden fanpage marki będzie odpowiadać na wszystkie ich potrzeby, w tym obsługę klienta i źródło informacji na temat produktów i usług. 

2016-11-09

Na co zwrócić uwagę przy rozwijaniu start-upu?

Nieskażeni stereotypami, elastyczni, pełni optymizmu i pomysłów – tacy właśnie są młodzi przedsiębiorcy, wkraczający na nową drogę zawodową. Sukcesowi na rynku sprzyja wytrwałość i dążenie do realizacji celów. Rozwijając start-up należy nieustannie szukać nowych możliwości rozwoju, dostrzegać szanse i umieć krytycznie podejść do własnego pomysłu, a także znaleźć sposoby na wsparcie start-upu. Towarzyszący zapał, chęć natychmiastowego działania podczas rozwijaniu firmy może spowodować, że przedsiębiorcy nie poświęcają dostatecznej uwagi na odpowiednie przygotowanie.

2016-11-09

Grupa docelowa w kampanii marketingowej – na co zwrócić uwagę?

Grupa docelowa to określona grupa potencjalnych klientów, do której kierowany jest komunikat, reklama lub produkt i to właśnie z myślą o niej tworzona jest strategia marketingowa. Podstawowym sposobem definiowania grupy docelowej jest wybór osób, które spełniają określone kryteria socjodemograficzne, może to być miejsce zamieszkania, płeć, wiek, liczba dzieci, styl życia czy dochód. Jakiekolwiek działania promocyjne w internecie nie przyniosą spodziewanych efektów, jeżeli nie dowiemy się, kim są nasi odbiorcy. 

2016-10-11

Jakie badania marketingowe mogą okazać się kluczowe dla Twojej firmy?

W przypadku każdej firmy kluczem do odniesienia sukcesu biznesowego jest dokładne poznanie i zrozumienie potrzeb obecnych i potencjalnych klientów, które pozwoli na sformułowanie i wdrożenie odpowiedniej strategii marketingowej i sprzedażowej. Z tego względu nie tylko wielkie korporacje, lecz również średniej wielkości przedsiębiorstwa regularnie prowadzą badania marketingowe. Koszty badań szybko się zwracają, ponieważ lepsze dopasowanie oferty do potrzeb klientów, skutkuje szybkim wzrostem sprzedaży. A możliwości w zakresie badań marketingowych są bardzo duże i każda firma, niezależnie od branży może z nich skorzystać. 

2016-10-10

Dlaczego badania rynku w biznesie są tak ważne?

Badanie rynku jest częścią procesu badań marketingowych, polega na gromadzeniu informacji dotyczących zjawisk, czynników i tendencji rozwojowych konkretnej branży. Jednym z czynników przybliżających przedsiębiorstwo do sukcesu jest dokładne poznanie grupy docelowej, jej potrzeb i metod dotarcia. Badania rynku pozwalają na uzyskanie konkretnych informacji na temat preferencji konsumentów oraz zachowań konkurentów. Na podstawie uzyskanych danych wnioskuje się o tendencjach rozwojowych zjawisk rynkowych, co pomaga w późniejszym podejmowaniu korzystnych decyzji.