+48 22 292 04 80 kontakt@assay.pl

3 kroki do Twojego start-upu!

Jeśli mamy do czynienia z młodym, dopiero wchodzącym na rynek przedsiębiorstwem, założonym przy nakładzie stosunkowo niewielkich finansów z uwzględnieniem dosyć wysokiego ryzyka – możemy mówić o start-upie. Jeżeli dodamy do tego innowacyjność pomysłu, kreatywny projekt modelu biznesowego, potencjał i mądre zarządzanie, skutkujące dynamicznym rozwojem – otrzymamy dobry, dochodowy start-up, czyli sukces. Jak to zrobić? Ścieżka rozwoju własnego start-upu nie należy do najprostszych, ale dzięki tym wskazówkom Twoje szanse na powodzenie wzrosną do maximum!

KROK 1. POMYSŁY I ANALIZY

Najlepszą trampoliną dla dochodowego biznesu jest świeży, nacelowany na potrzeby rynku pomysł. Usługa, którą będzie oferować Twój start-up musi stać się użyteczna, nawet jeśli jej idea w pewnych założeniach będzie wzorowana na konkurencji. Zupełna innowacyjność zawsze niesie za sobą zwiększone ryzyko, które jednak może zaowocować zwielokrotnionymi zyskami, jeśli pomysł zostanie przyjęty przez rynek i grupę docelową. Zanim zaczniesz na dobre rozkręcać machinę, poświęć czas na wnikliwe obserwacje mechanizmów rynku w interesującym Cię sektorze i lokalizacji. Przeanalizuj popyt, istniejące rozwiązania, rozpisz, jakie widzisz szanse, a jakie zagrożenia dla swojego pomysłu. Zastanów się nad koniecznością inwestycji lub formą finansowania zewnętrznego. Jeśli masz wątpliwości lub potrzebujesz pomocy w formalnych czy organizacyjnych aspektach lub brakuje Ci doświadczenia w opracowaniu właściwej strategii – możesz zgłosić się do specjalistów, oferujących profesjonalne wsparcie powstającym lub dopiero raczkującym start-upom. Eksperci, dysponujący wiedzą marketingową i doświadczeniem rynkowym pomogą dobrać Ci idealną strategię i narzędzia, pokażą Ci realia ekonomiczne, zidentyfikują potrzeby zarówno Twojej firmy, jak i Twojego odbiorcy. A to da solidne podstawy początkom Twojego biznesu i zmaksymalizuje szanse na sukces.

KROK 2. FINANSOWANIE

Możliwość pozyskania atrakcyjnych inwestorów czy wsparcia finansowego z instytucji państwowych to doskonała opcja, która często niemal całkowicie eliminuje konieczność posiadania własnych nakładów. „Aniołowie biznesu”, portale crowdfundingowe czy fundusze ze środków rządowych mogą stać się znaczącym wsparciem dla rozwoju młodego biznesu, a programy rynkowego testowania innowacji, dzięki pozyskaniu sponsorów bywają jednocześnie najbardziej trafną analizą marketingową. Każdego roku odbywają się również konkursy dla start-upów, może właśnie w taki sposób wykiełkuje Twój biznes?

Jeśli z różnych powodów nie posiadasz widoków na inwestora, alternatywą dla finansowania są również pożyczki i kredyty dla firm. Przy czym pamiętaj, że początkowy etap funkcjonowania start-upu nie musi przynosić znaczących zysków. Dopiero odpowiednia strategia i dynamiczne odpowiedzi na sytuację rynkową pozwalają z czasem na osiąganie stopniowo rosnącego dochodu.

KROK 3. PROMOCJA

Określenie pomysłu i sposobu finansowania wiąże się również z doborem komunikacji promocyjnej. Ten etap często przeplata się z procesem pozyskiwania sponsorów, ponieważ sam udział w konkursach lub aktywność w serwisach crowdfundingowych jest już rodzajem promocji dla Twojego pomysłu, a działania sponsorów i testy rynkowe również wyraźnie wspomagają zaistnienie produktu czy usługi w świadomości odbiorców. We wstępnym etapie dobrze działa też marketing szeptany, którego wartość docenić mogą nie tylko usługi lokalne. Witryna WWW i właściwe pozycjonowanie SEO to niezbędne elementy podstawowej promocji, a wspierająca je aktywność na portalach społecznościowych to absolutne minimum marketingu internetowego. Przy postępującym rozwoju Twojej firmie z pewnością przydadzą się bardziej zaawansowane formy marketingu, reklamy i PR, w których mogą pomóc Ci specjaliści.

Pamiętaj, że mądrze zarządzany start-up z dobrze wykorzystanym potencjałem ma szanse na dynamiczny rozwój i generację konkretnych zysków. Jego założenie wcale nie musi być drogą przez mękę i tony papierologii, lecz najlepsze przygotowanie i zaplecze organizacyjno-marketingowe powinny stanowić Twój niezbędnik w walce o sukces!